Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Biroul Virtual de Consultanţă Antreprenorială

Diferenţa dintre CRM şi ERP

Adăugat de tudor la V, 01/14/2011 - 00:57

Există o tendinţă clară în privinţa dorinţei de integrare a sistemelor critice cum sunt cele de gestiune a relaţiei cu clienţii şi de planificare a resurselor intreprinderii. Foarte mulți producători vând și sisteme CRM și sisteme ERP. Tehnologiile de implementare sunt însă foarte diferite și există riscul ca la integrarea funcţiilor CRM în ERP sistemul rezultat să piardă focalizarea pe procesele afacerii legate de client.

CRM și ERP sunt sisteme colaborative. CRM nu face parte din ERP deși numeroase sisteme ERP conțin module CRM. Filozofia acestor sisteme este complet diferita si aici enumeram cateva dintre diferențele majore:

ERP CRM
Înregistrează date despre procesele de producție care au loc în interiorul companiei. Înregistrează date despre procesele de interacțiune a companiei cu clienții.
Se bazeaza pe fapte. Este orientat valoric și nu accepta decât cifre exacte (cu 2 sau chiar mai multe zecimale). Se bazează pe opinia oamenilor de vânzări. Este orientat pe probabilitatea incheierii unei tranzacții comerciale și acceptă cifre aproximative privitor la mărimea acesteia.
Gestioneaza resursele materiale, umane și financiare din firmă, și se concentrează pe fluxuri și prelucrări contabile. Întregul sistem se dezvoltă în jurul componentei financiar-contabile. Gestionează potențialul de cumpărare al clienților cu care firma are stabilite contacte și probabilitatea ca aceștia să încheie o tranzacție comercială.
Este un sistem de inregistrare post-factum. Orice operațiune (plată, încasare, comandă, aprovizionare etc.) apare în sistem după ce a avut loc în realitate. Este un sistem ante-factum. Se înregistrează operațiuni potențiale pentru care există și posibilitatea de a nu se întâmpla niciodată.

Referințe:
[ 1 ] Ellen Smith, The Difference Between CRM and ERP, Focus Research, Essential Analysis, 30 aprilie 2009
[ 2 ] Computerworld, CRM in Romania. Boom-ul pe care il prezicem in fiecare an, 19 martie 2008

Descărcaţi: 
© 2010 - 2011 Biroul virtual de asistenţă antreprenorială. Drupal theme by Kiwi Themes.
logo MNM Software logo CEED Romania

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro .
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.