Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Biroul Virtual de Consultanţă Antreprenorială

Implementare a sistemelor CRM în întreprinderile mici

Adăugat de tudor la S, 01/15/2011 - 18:56

Implementarea sistemelor de management în formă manuală sau asistată de calculator ridică cîteva probleme specifice. În condiţiile unui număr limitat de angajaţi prima şi cea mai mare dintre ele este chiar timpul de gestionare a sistemului.

În majoritatea întreprinderilor există o organizare adhoc destinată relaţiei cu clienţii. Se creează o anumită rutină dificil de abandonat chiar în condiţiile în care sistemul CRM vine cu o soluţie care aduce economii importante de timp şi nivel de control mai ridicat asupra informaţiei.

O altă dificultate de implementare vine din nedefinirea clară a proceselor de marketing, vînzări şi livrare şi reticenţa de aderare la standardele de management. Un sistem CRM este un sistem proiectat pentru a asista activităţile întrprinderii şi trebuie articulat pe procesele definite în cadrul acesteia. Sistemele informatice de management sunt proiectate în baza unor procese standard. De aceea implementarea standardului de management ISO 9001 înaintea introducerii oricarui sistem informatic este atît de importantă. Puternic orientat pe proces standardul ISO 9001 sprijină întreprinderea în identificarea ş ordonarea proceselor sale de producţie, şi în stabilirea metricilor de produs şi proces pentru controlul mai bun al activităţilor.

Problemele legate de mentalitate sunt şi ele prezente. Cînd vine vorba de implementarea unor sisteme informatice, întreprinderile mici sunt tentate să adopte soluţii “de austeritate” preferînd să cumpere o soluţie “mai ieftină” dar evident foarte bună pentru că este recomandată de un prieten,dar mai ales pentru ca poate fi implementată fără nici o consultanţă şi nu necesită nici o instruire deoarece este foarte simplu de utilizat pentru oricine.

În final, o altă problemă este că o dată implementat, sistemul CRM mai trebuie integrat şi cu alte aplicaţii care asistă activităţile de urmărire a producţiei şi cele de contabilitate. Acest lucru necesită timp și resurse financiare.

Componentele de bază pentru o implementare de succes a CRM în cadrul unui IMM sunt:

  • Investiți în consultanță chiar dacă sunteți convinși că vă puteți descurca și singuri
  • Demonstrați valoarea sistemului pentru utilizatorii finali altfel aceștia îl vor respinge
  • Asigurați-vă că este ușor de utilizat și răspunde necesităților companiei
  • Planificați costuri de întreținere a sistemului.

Referințe:

http://www.focus.com, “What are the challenges in implementing CRM in small businesses?”, Lorraine Hamilton, William Sovie, M Scott Schaffernoth, Robert Israch, Tom Metcalf

Descărcaţi: 
© 2010 - 2011 Biroul virtual de asistenţă antreprenorială. Drupal theme by Kiwi Themes.
logo MNM Software logo CEED Romania

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro .
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.