Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Biroul Virtual de Consultanţă Antreprenorială

As dori mai multe informatii despre modul de functionare a indicatorului CTR

Adăugat de mihaela bejliu la L, 05/23/2011 - 00:00

As dori mai multe informatii despre modul de functionare a indicatorului CTR

0
Scorul tău: None

CTR “ClickThroughRate” este un indicator care masoara eficienta campaniei publicitare efectuata prin reclame (banner, anunt text tip “Ad”). Analizat impreuna cu indicatorul CPC “ Cost Per Click”, CTR permite stabilirea relevantei anunturilor si optimizarea pozitionarii acestora.

Astfel, marile motoare de cautare (Google, Yahoo şi MSN) au implementat algoritmi de calcul prin care determina relevanta anunturilor (reclamelor) pe care le gestioneaza pentru ca, in functie de relevanta, sa permita ajustarea pretului si pozitionarea anunturilor in rezultatele cautarilor.

Potrivit Google "Indicatorul de calitate in reteaua Google este o evaluare dinamica ce rezulta din masurarea permanenta a fiecarui cuvant cheie. Acesta se calculeaza tinand cont de o varietate de factori si masoara cat de relevant este fiecare cuvant cheie pentru grupul de cuvinte din care face parte si pentru anuntul pe care grupul de cuvinte cheie il promoveaza. Cu cat se obtine un scor mai bun pentru indicatorul de calitate (CTR) cu atat pozitionarea anuntului in rezultatele cautarilor este mai inalta”. De aici decurge si importanta acestui indicator: reducerea costurilor asociate cu fiecare clic si imbunatatirea pozitiei anuntului sunt factori cruciali in maximizarea eficientei campaniei publicitare.

Ca mecanism general, se asociaza unei reclame (banner, anunt text tip “Ad” etc) o lista de cuvinte cheie alese astfel incat sa sugereaza cat mai bine mesajul reclamei. Pentru fiecare cuvant cheie din lista se alege o suma (termenul folosit este „se liciteaza”) utilizand datele de monitorizare puse la dispozitie de motorul de cautare. Astfel, de fiecare data cand o interogare (cautare) utilizeaza unul dintre cuvintele cheie din lista reclamei, aceasta va fi afisata impreuna cu rezultatul cautarii propriu-zise si va fi pozitionata in concordanta cu scorul de calitate obtinut de cuvantului cheie respectiv (CTR -ClickThroughRate).

Conform Google, "Algoritmul de determinare a pretului unei pozitionari bune in lista de reclame ia in considerare scorul de calitate obtinut in trecut de catre titularul contului oferind reduceri de preturi preturi/ cuvant cheie atunci cind scorul de calitate este bun”.

0
Scorul tău: None
© 2010 - 2011 Biroul virtual de asistenţă antreprenorială. Drupal theme by Kiwi Themes.
logo MNM Software logo CEED Romania

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro .
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.