Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Biroul Virtual de Consultanţă Antreprenorială

Ce înseamnă analiza GAP?

Adăugat de Andrei Venenciuc la M, 10/04/2011 - 00:00

Aș dori să știu mai multe detalii despre cum pot realiza o analiză GAP pentru introducerea unui sistem de management al calității

0
Scorul tău: None

Analiza GAP este unul dintre cei mai importanți pași în implementarea Sistemului de Management al Calității (SMC). Ea evidențiază care domenii ale sistemului calității trebuie îmbunătățite pentru a fi conforme cu cerințele ISO 9001:2008. O analiză GAP ajută și la evidențierea investiției de resurse necesare pentru atingerea scopului propus. Când dorim să investim în management, principalul impact al analizei GAP este asupra proceselor și a îmbunătățirii continue a acestora.

Analiza GAP vă ajută să stabiliți unde vă aflați la momentul curent față de obiectivul de conformitate cu ISO 9001:2008. Ea răspunde la două întrebări simple: "Unde suntem în momentul de față?" si „Unde vrem să ajungem ?"

Procesul analizei GAP include măsurarea, documentarea și considerarea diferenței dintre performanțele de management dorite de organizație si performanțele curente. De fiecare dată când acestea diferă trebuie îmbunătățite procesele astfel încât să fie acoperite distanțele dintre situația existentă și cea cerută de standard.
Problema cea mai importantă este înțelegerea cerințelor standardului. Odată ce cerința generală de performanță este ințeleasă, devine mai ușor de comparat cu nivelul actual de performanță al organizației.

Prin urmare este necesar să parcurgeți următorii pași:

1. extrageți lista de cerințe a standardului ISO 9001:2008.
2. stabiliți durata procesului de analiză
3. stabiliți diferența dintre existent și dorit: în dreptul fiecărei cerințe notați dacă cerința este sau nu îndeplinită și dacă nu, definiți schimbările necesare pentru a îndeplini cerințele stipulate de standard.
4. pe baza analizei întocmiți un plan de măsuri
5. implementați planul de măsuri și testați dacă modificările implementate își dovedesc eficacitatea pentru Sistemul de management al calității.

0
Scorul tău: None
© 2010 - 2011 Biroul virtual de asistenţă antreprenorială. Drupal theme by Kiwi Themes.
logo MNM Software logo CEED Romania

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro .
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.