Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Biroul Virtual de Consultanţă Antreprenorială

Implementare SMSI

Adăugat de CRINA TAMAS la M, 02/20/2013 - 01:00

Cum ar trebui abordata planificarea continuitatii afacerii intr-o organizatie cu SMSI implementat?

0
Scorul tău: None

Doua concepte se confunda atunci când se vorbste despre continuitatea afacerii: Business Continuity Planning/ Planificarea Continuitatii Afacerii (BCP) si Disaster Recovery Planning/ Planificarea Restaurarii dupa Dezastru (DRP) si acest lucru se datoreaza strânsei dependente dintre procesele de afacere si sistemele informatice. Atunci când o activitate nu se poate desfasura fara suportul IT, asigurarea continuitatii afacerii înseamna de fapt restabilirea functionarii sistemului informatic, dar nu se limiteaza la acest lucru.
În consecinta Planificarea Continuitatii Afacerii reprezinta masurile întreprinse de o organizatie pentru a-si derula în continuare activitatea atunci când sistemele suport sunt afectate de un incident major, iar Planificarea Restaurarii dupa Dezastru sunt masurile luate pentru a restabili functionarea sistemelor suport afectate de un incident major. Uneori este greu de delimitat notiunea de BCP de cea de DRP atunci când activitatea nu se poate desfasura fara suportul sistemului informatic.

De multe ori organizatiile doresc realizarea unui BCP, cum este si firesc, pentru ca ceea ce conteaza este sa-si deruleze în continuare activitatile de afacere generatoare de venit si sa limiteze pierderile financiare, dar datorita unor întelegeri incorecte a notiunii de continuitate a facerii, în loc de un Plan de Continuitate se ajunge la o serie de masuri tehnice care nu sunt legate direct de functiile de afacere. Restaurarea unui sistem afectat de incident nu inseamna neaparat asigurarea continuitatii afacerii, si uneori poate avea consecinte dramatice.

Implementarea unui BCP este un proces de lunga durata, ce poate varia între câteva luni si un an, în functie de complexitatea si dimensiunea afacerii. Cel mai important aspect în constituie însa stabilirea unui cadru de management al continuitatii afacerii care sa asigure reanalizarea periodica a noilor riscuri, dezvoltarea de noi proceduri si informarea utilizatorilor cheie despre noile modificari, si mentinerea BCP la zi.

0
Scorul tău: None
© 2010 - 2011 Biroul virtual de asistenţă antreprenorială. Drupal theme by Kiwi Themes.
logo MNM Software logo CEED Romania

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro .
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.